Original title:
Marketing cílený na děti
Translated title:
Advertising targeted at children
Authors:
Hašová, Tereza ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Vrána, Maxim (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Reklama cílená na děti pojednává o teoretickém vymezení oblasti reklamy zaměřené na děti. Marketingová komunikace a konkrétně reklama jsou častým tématem ve světě kolem nás a děti jsou zajímavou cílovou skupinou. Práce se věnuje jak příslušné legislativě reklamy zaměřené na děti v České republice, tak také možným morálním dopadům na specifickou skupinu. Komplexně shrnuje dosud zjištěné poznatky a teoretické pojmy. Přináší také praktické informace získané provedeným výzkumným nástrojem -- dotazníkem a komentuje názorné příklady, a tím se snaží nabídnout možná řešení omezení případného vlivu reklamy na děti.Bachelor's Thesis "Advertising targeted at children" aimed at children discusses the theroretical definition of advertising aimed at children. Marketing communication and advertising in particular are a frequent topic in the world around us and children are an interesting target group. The work focuses on the legislation on advertising directed at children in the Czech Republic and also the possible negative moral effects on specific group. Comprehensively summarizes the findings and theoretical concepts. It provides practical information gauner conducted research tool -- a questionnaire and commented ilustrative examples, and it seeks to Orfee possible solutions to limit the potential impact of targeting at children.
Keywords:
Marketing communication; Moral consequences; Target group of children; Cílová skupina děti; Marketingová komunikace; Morální dopady; Regulace, legislativa
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28132