Original title:
Využití Microsoft SharePoint v malé až střední firmě
Translated title:
Usage of Microsoft SharePoint in small and medium business
Authors:
Šimek, Jan ; Faina, Michal (advisor) ; Pospíšil, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti využití technologie Microsoft SharePoint v malých a středních firmách. Hlavním cílem je seznámení se systémem, jenž přišel jako novinka v roce 2010 Microsoft SharePoint Foundation, a který je přesně určen pro daný trh. V práci je popsána technologie s rozdělením pro trh, aktuální finanční nákladovostí pro podnik, postup při získávání systému, softwarové a hardwarové náročnosti a využití v návaznosti na procesy firmy. Následně je popsána fiktivní firma, na které je systém prakticky představen, od samotné instalace produktu, rozepsání nákladů na školení zaměstnanců až po uvedení funkcionalit vhodných k využití v daném prostředí. Přidanou hodnotu shledávám v praktických zkušenostech posbíraných během psaní této práce. Zejména při instalaci, nastavení práv, jednoduchém propojení s Active Directory, SQL a aplikace předem definovaných podnikových procesů.This thesis focuses on the possible usage of Microsoft SharePoint in small and medium size companies. The main objective is to introduce a system that came brand new in 2010 and is called the Microsoft SharePoint Foundation and is precisely designed for the given segment of market. The thesis describes the technology with regards to the division of the market, current financial expenses for the company and procedures for obtaining the software. It also contains necessary hardware and software requirements to ensure performance and stability in relation to business processes. Following is the description of a fictitious company in which the system is introduced virtually from the basic product installation, division of the costs needed for training employees to post functionalities suitable for use in a given environment. I find the added value in the practical experience collected during my work on this project. In particular, during installation, set up of rights, simple integration with Active Directory, SQL, and the pre-defined business processes.
Keywords:
Active Directory; BLOB; Groupware; implementation; integration; Microsoft; Microsoft Foundation; Office; Server; SharePoint; SMB; SQL Express; SQL Server; Windows; Active Directory; BLOB; Groupware; implementace; integrace; Microsoft; Microsoft Foundation; Office; Server; SharePoint; SMB; SQL Express; SQL Server; Windows
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27392