Název:
Ekonomie krásy v hotelové praxi
Překlad názvu:
Economics of beauty in hotel enviroment
Autoři:
Čihák, Jakub ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Rotschedl, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Získávají opravdu nadprůměrně krásní jedinci za jinak stejných podmínek vyšší mzdu, než jedinci průměrně krásní a naopak podprůměrně krásní jedinci jsou pokutováni za svoji krásu na rozdíl od jedinců průměrně krásných? Toto je klíčová otázka této práce, která už byla položena v několika studiích na téma ekonomie krásy. (Hammermesh, Biddle, 1994) Analýza byla provedena v hotelovém prostředí na číšnících třech restaurací, kteří byli poté v dotazníkovém šetření rozděleni do skupin dle krásy. Krásu hodnotili hosté jiných restaurací podobné kategorie. Výzkum odhalil, že nadprůměrně krásní jedinci opravdu vydělávají více, než průměrně krásní jedinciDo above-looking people really earn more, ceteris paribus, than the average-looking people, and vice versa below-people people are penalized for their beauty as opposed to average-looking people? This is the key question of this study. This question was asked in a lot of studies on theme economics of beauty. (Hammermesh, Biddle, 1994) Analysis was performed in a hotel environment on the waiters of three restaurants who were divided then in the survey into groups according to beauty. Guest of other restauratnts similar category rate waiters beauty. Research revealed that above-looking people indeed earn more than average-looking people.
Klíčová slova:
diskriminace; ekonomie krásy; model; discrimination; economics of beauty; model
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27385