Original title:
Spotřební chování segmentu seniorů
Translated title:
Consumer Behaviour of the Segment of Seniors
Authors:
Petláková, Eva ; Hesková, Marie (advisor) ; Čapek, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je popsat teoretické aspekty spotřebního chování seniorů. Součástí práce je také část praktická, v níţ je, na základě trţní segmentace, popsán realizovaný marketingový výzkum v oblasti cestovního ruchu. Na základě daných výstupů je zde provedeno zhodnocení a je sepsán návrh marketingových opatření. V práci je také provedeno srovnání situace v oblasti cestovního ruchu se zaměřením na seniory mezi Českou republikou a Španělským královstvím. Závěrečná část práce pojednává o celkovém zhodnocení situace zjištěné výzkumem nabídky cestovních kanceláří a poptávky klientů v seniorském věku.The goal of the diploma work is to describe the theoretical aspects of the consumer behaviour of the segment of seniors. In the practical part the marketing research in the field of tourism is described and realized. On base of outcomes of the research the evaluation and suggestion of marketing arrangements are decribed. There is also comparison of the situation in the field of tourism for seniors between Czech Republic and the Kingdom of Spain done. Final part of the thesis is focused on evaluation of the overall situation which was desribed: marketing research of the tourism and the demand of the seniors.
Keywords:
Consumer; segment; senior; segment; senioři; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28480