Název:
Optimalizační modely při plánování reklamy
Překlad názvu:
Optimization of the TV ad planning using mathematical models
Autoři:
Petruška, Tomáš ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Kalčevová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Plánování a optimalizace reklamního prostoru v televizích v prostředí českého mediálního trhu vyžaduje znalost vlastností tohoto problému a dále systémy, které by byly schopny ze složitých a kapacitně náročných dat získaných z TV-metrového měření navrhnout pomocí matematických optimalizačních modelů nejlepší výsledky v závislosti na cílech zadavatele. Obsahem diplomové práce je vytváření a implementování matematických modelů, které slouží k řešení praktických úloh týkajících se problémů plánovaní reklamy v televizích. Práce se zaobírá charakteristikou televizního mediálního trhu, měřením sledovanosti, faktory, které sledovanost ovlivňují, zkoumá ale i další ukazatele nevyhnutné k plánování a optimalizaci reklamního prostoru. Výsledkem je vedle obeznámení se s fungováním nákupu reklamního prostoru v televizích hlavně řada funkčních modelů použitelných při práci televizí, mediálních agentur nebo dalších subjektů, které se setkávají s optimalizací reklamy.Planning and optimization of TV advertising space in the area of the Czech media market requires a knowledge of features of the problem and systems that are able to suggest the best results from data taken from measurement of TV audience, which is complex and demands special capacity. These results should be obtained (calculated) by using mathematical optimization models. Results depend on the objectives of company. The content of this thesis is to create and implement mathematical models, which serve to solve practical problems about planning advertising space and commercial blocks. The work deals with the characteristics of the television media market, audience measurement, the factors that influence the ratings, as well as an examination of other indicators that are necessary for the planning and optimization of TV advertising. Besides familiarizing the reader with the operations of buying advertising space, this paper`s goal is to demonstrate newly created mathematical models that are applicable to the work of TV channels, media agencies or other companies, which deal with the optimization of the television media market.
Klíčová slova:
matematické modely; optimalizace; sledovanost; TV-metrové měření; mathematical models; optimization; rating; TV audience
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28496