Original title:
Analýza a strategie firmy Farela na českém a zahraničním trhu
Translated title:
Analysis and strategy of the comapany Farela on the czech and foreign markets
Authors:
Učňová, Petra ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Pospíšil, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je rozdělena do čtyř hlavních částí. První část je věnována analýze makrookolí podniku, kde jsou popsány ekonomické faktory, politické faktory a technologické faktory dopravního trhu. Další částí je analýza podniku, která zahrnuje finanční analýzu, personální analýzu, analýzu mikrookolí podniku a také analýzu SWOT. Další částí práce je samotná strategie firmy, součástí je marketingová strategie, tržní segmentace a řízení lidských zdrojů. Poslední část práce je věnována výhledu do budoucnosti, součástí této části je návrh reorganizačního plánu.The thesis is divided into four main parts. The first part starts with the business`s macro environment analysis, which describes the economic factors, political factors, technological factors of the transport market. Further, an analysis company, which includes financial analysis, staffing analysis, analysis of business microenvironment and SWOT analysis. Another section is the strategy of the company, including marketing strategy, market segmentation and human resource management. The last part is about the vision for the future, this part is a draft plan of the reorganization.
Keywords:
customer; marketing; transport; doprava; marketing; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28584