Original title:
Ocenění podniku JAROMÍR HUTLA - BATTERY CENTER s. r. o.
Translated title:
Business valuation JAROMÍR HUTLA - BATTERY CENTER Ltd.
Authors:
Hutlová, Kateřina ; Maříková, Pavla (advisor) ; Hruboň, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je stanovení tržní hodnoty podniku Jaromír Hutla -- Battery center s. r. o. k 1. 1. 2011. Práce je strukturována do 4 hlavních tematických oblastí. Nejprve je uveden přehled základních informací o oceňovaném podniku a na něj navazující strategická analýza, jejímž obsahem je zhodnocení vnějšího a vnitřního potenciálu podniku. Propojením závěrů z obou částí strategické analýzy získáme prognózu tržeb podniku.Druhá tematická oblast se zabývá finanční analýzou, která má za úkol zhodnotit finanční zdraví oceňované společnosti v minulosti a tak potvrdit nebo vyvrátit předpoklad nekonečného trvání podniku. Třetí část začíná analýzou a prognózou generátorů hodnoty, na jejichž základě je sestaven finanční plán. Poslední tematická oblast je věnována samotnému ocenění pomocí metod DCF APV a tržního porovnání a následnému vyvození výsledné tržní hodnoty vlastního kapitálu k 1. 1. 2011.The aim of the thesis is to determine the market value Jaromir Hutla - Battery Centres Ltd. The work is structured in 4 main thematic areas.The first is an overview of basic information about the company and the related strategic analysis, which contains an evaluation of external and internal potential business. By combining findings from both parts of the strategic analysis gives the company forecast of the sales.The second thematic area is concerned with financial analysis, which is to assess the financial health of companies valued in the past and to confirm or refute the assumption of infinite duration company. The third section begins with an analysis and prognosis value of generators on the basis of the financial plan is built. The last thematic area is given alone DCF valuation methods APV and market comparisons, and subsequently drawing the resulting market value of equity
Keywords:
APV DCF method; business valuation; financial analysis; financial plan; strategic analysis; value generators; finanční analýza; finanční plán; generátory hoodnoty; metoda DCF APV; ocenění podniku; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28579