Original title:
Role kultury ve strategii nemocnice
Translated title:
The Role of Culture in the Hospital Strategy
Authors:
Pištěková, Alena ; Kandilaki, Daniela (advisor) ; Lešetický, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá kulturou a strategií v Nemocnici Jindřichův Hradec. V teoretické části jsou definována základní východiska kultury a její změny, strategie, strategické analýzy a Mortonových komponent a jejich propojení. Cílem této práce je provedení strategické analýzy a zjištění základních nedostatků. Dalším cílem je identifikace základního obsahu organizační kultury a definování možností jejího dalšího formování. Strategická analýza odhalila problémy Nemocnice zejména v oblasti kultury, motivace a komunikace. Kultura slouží jako základní integrující prvek pro další části organizace, a proto je jí věnována v práci další pozornost - definice jejího základního obsahu (např. spolupráce, komunikace, empatie) a možnosti její změny.In this diploma thesis we deal with the culture and strategy in Hospital Jindřichův Hradec. In the theoretical part the fundamental basis of culture and its change, strategy, strategic analysis and Morton's components and their interactions are defined. The objective of this work is to realize strategic analysis and find out basic problems of hospital. Another objective is to identify the basic content of the organizational culture and define the possibilities of its further shaping. Strategic analysis revealed especially problems with the hospital culture, motivation and communication. Organizational culture serves as a basic integrating element for other parts of the organization therefore we paid it more attention at work - the definition of its basic content (e.g. cooperation, communication, empathy) and possibilities of its change.
Keywords:
External and internal environment; Factors of organization; Organizational culture; Strategic analysis; Strategy; Structure; Externí a interní prostředí; Faktory organizace; Organizační kultura; Strategická analýza; Strategie; Struktura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28525