Original title:
Podnikání na internetu jako služba
Translated title:
Business on the Internet as a Service
Authors:
Drozd, Michal ; Hartman, Ladislav (advisor) ; Holeček, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je popsání podnikatelského záměru komplexní internetové agentury, která bude poskytovat široké spektrum služeb přesahujících i působnost internetu. Teoretická část definuje právní rámec, internetové prostředí a možné strategie úspěchu. V praktické části se pak věnuji konkrétnímu podnikatelskému plánu. Nejprve je popsáno personální obsazení včetně požadavků na jednotlivé pozice. Analýza konkurence spolu s popisem okolí firmy podporují realistická očekávání v plánu prodejů. Ve finanční části je provedena podrobná kalkulace jednotlivých produktů a sestavení finančních plánů. Podnikatelský záměr je zakončen SWOT analýzou.Aim of this Master's thesis is to describe a business plan of complex internet agency, which will provide wide range of services related to internet businesses. Theoretical section defines the legal framework, internet environment and possible entry strategies. The practical part elaborates the business plan. Staffing and descriptions of working positions is done first. Competition analysis, together with information about the market, provides base for realistic expectation in sales planning. Financial part consists of products' cost calculations, financial reporting and five years forecast. Business plan ends with a SWOT analysis.
Keywords:
advertisement; business plan; internet; internet; podnikatelský záměr; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28701