Original title:
Strategie podnikatelského subjektu
Translated title:
Strategy of business unit
Authors:
Janeta, Zdeněk ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce Strategie podnikatelského subjektu je rozdělena do tří částí. První teoretická část je věnována strategickému managementu společně se strategickou analýzou, která je složena z analýzy externí a interní. Druhá část popisuje fungování trhu s kurzovým sázením. Především pak současný charakter českého trhu, jeho vývoj a aktuálně nabízené služby. Poslední část je zaměřena na analýzu strategie společnosti Tipsport. Jsou zde uvedeny základní charakteristiky společnosti a následně jsou zpracovány jednotlivé prvky obchodní strategie. Součástí je SWOT a PEST analýza spolu s marketingovou strategií.The thesis describing Strategy of business unit is divided into three parts. First theoretical part summarizes strategic management together with strategic analysis, consisting of external and internal part. Second part describes operations on betting market, contemporary Czech market, its development and actual services offered. Last part analyses the strategy of Tipsport Company. It contains basic characteristic of the company followed by development of individual parts of business strategy such as SWOT and PEST analysis and marketing strategy.
Keywords:
betting agencies; betting odds; business strategy; kurzové sázení; obchodní strategie; sázkové kanceláře
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28913