Original title:
Marketingový význam body image
Translated title:
The Importance of Body Image in Marketing
Authors:
Ježová, Veronika ; Koudelka, Jan (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca sa venuje problematike body image v marketingovom kontexte. Cieľom diplomovej práce je postihnúť prvky body image osôb zobrazených v tlačenom domácom a zahraničnom médiu, zistiť do akej miery sa výzor osôb zhoduje a v čom sa odlišuje. Čiastkovým cieľom je potom postihnúť faktory vedúce spotrebiteľov k riešeniu nespokojnosti zo svojim vzhľadom za pomoci plastickej chirurgie. Práca je rozdelená na teoretickú a analytickú časť, v teoretickej časti má čitateľ možnosť zoznámiť sa s problematikou body image a slúži pre lepšiu orientáciu v časti analytickej. Samotná analytická časť sa venuje prevažne obsahovej analýze českej a americkej verzie časopisu Cosmopolitan, no zahŕňa tiež analýzu sekundárnych dát, konkrétne databázy Market Media Lifestyle a tiež výsledky výskumu "Vnímanie estetickej plastickej chirurgie".Práce se věnuje problematice body image v marketingovém kontextu. Cílem diplomové práce je postihnout prvky body image osob zobrazených v tištěném domácím a zahraničním médiu, zjistit do jaké míry se vzhled osob schoduje a v čem se odlišuje. Dílčím cílem je potom postihnout faktory vedoucí spotřebitele k řešení nespokojenosti se svým vzhledem za pomoci plastické chirurgie. Práce je rozdělená na teoretickou a analytickou část, v teoretické části má čitatel možnost seznámit se s problematikou body image a slouží pro lepší orientaci v části analytické. Samotná analytická část se věnuje převážně obsahové analýze české a americké verze časopisu Cosmopolitan, zahrnuje také analýzu sekundárních dat, konkrétně databáze Market Media Lifestyle a taky výsledky výzkumu "Vnímání estetické plastické chirurgie".The thesis addresses issues of body image in a marketing context. The aim of the thesis is to affect elements of the body image of persons shown in the printed local and foreign media, determine the extent to which people look identical and how it differs. Part of the objective is to affect the factors leading consumers to solve their dissatisfaction of how they look like by looking for the help of plastic surgery. The work is divided into theoretical and analytical part, the theoretical part gives the reader the opportunity to become familiar with the issue of body image and provide him better orientation in the analytical section. The analytical part is focused on the content analysis of the Czech and U.S. version of Cosmopolitan magazine, but also includes an analysis of secondary data, namely database Market Media Lifestyle and also the results of research "Perceptions of Aesthetic Plastic Surgery."
Keywords:
body image; content analysis; lifestyle magazine for women; plastic surgery; body image; obsahová analýza; plastická chirurgie; časopis životního stylu pro ženy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28911