Original title:
Systém podpory prodeje a jeho specifika
Translated title:
Sales support system and its specifics
Authors:
Amorim, Markéta ; Černá, Jitka (advisor) ; Staňková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je "Systém podpory prodeje a jeho specifika". V první části je téma popsáno z teoretického hlediska a je čerpáno převážně z odborné literatury. Cílem práce je analýza systému podpory prodeje v rámci firmy Tupperware Czech Republic, která je specifická tím, že patři mezi společnosti přímého prodeje. Dále je zpracována stručná komparace s jiným zástupcem -- se společností Oriflame Czech Republic. K ucelení pohledu na dané téma byla provedena dotazníková sonda týkající se pohledu poradkyň na současnou podporu prodeje. Spolu s ostatními informacemi vše ústí v návrh širšího využití internetu a sociálních sítí (konkrétněji Facebooku) jako budoucího potenciálu rozvoje podpory prodeje.The theme of the thesis is "The sales support and its specifics." The first part describes the topic from a theoretical point of view and it is drawn largely from literature. The aim of the work is an analysis of sales promotions within the company Tupperware Czech Republic, which belongs between the companies of direct sales. It is also prepared a brief comparison with other representative - the company Oriflame Czech Republic. For to create the holistic view of the subject there was conducted the guestionnaire probe based on the opinion of consultants. Along with other information all has led to a proposal of a wider use of the Internet and social networks (specifically Facebook) as a potential future development of sales support.
Keywords:
consultant; Facebook; sales promotion; social networking; Tupperware; Facebook; podpora prodeje; poradkyně; sociální sítě; Tupperware
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28905