Název:
marketing HN,LN, MF Dnes a Práva
Překlad názvu:
Marketing of HN, LN, MF DNES and Právo
Autoři:
Vránová, Helena ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Svobodová, Dagmar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingem seriózních českých deníků (Hospodářských novin, Lidových novin, MF DNES a Práva) se zaměřením na možné modely ocenění hodnoty jejich obchodních značek. Hlavním cílem práce je marketingová analýza uvedených čtyř subjektů s využitím elektronických zdrojů dat. Analýza obsahuje základní údaje o vydavatelích deníků, jejich vlastnických vztazích a výsledcích hospodaření v letech 2005 až 2009. Následuje představení zkoumaných deníků, včetně popisu jejich obsahové náplně, profilu čtenářů a nových technologií. Součástí praktické části je výběr vhodné metody pro ocenění obchodních značek deníků. Pro zajištění správné aplikace zvoleného přístupu ocenění byla provedena externí, finanční a SWOT analýza. Výsledky ocenění ukázaly, že nejvyšší finanční hodnotu má značka Mladá Fronta DNES, druhé v pořadí je Právo, následují Hospodářské noviny a Lidové noviny.This thesis deals with marketing of the serious Czech newspapers (HN, LN, MF DNES and Právo) with a focus on possible models of their brand valuation. The main goal of this work is a marketing analysis of the four subjects using the electronic data sources. The analysis includes basic information about the publishers, their property relations and economic results for the period from 2005 to 2009. After that follows the introduction of the studied newspapers, including their content description, readers profile and new technologies. The aim of the practical part is also to choose appropriate method for evaluating the brands of the dailies. It was performed an external, financial and SWOT analysis to ensure correct application of the approach. Valuation results showed that the highest financial value has the brand Mladá Fronta DNES, the second is Právo, followed by Hospodářské noviny and Lidové noviny.
Klíčová slova:
budování značky; marketingová analýza; noviny; obchodní značka; oceňování značky; brand valuation; branding; marketing analysis; newspaper; trade name
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28902