Název:
Analýza marketingových apelov v reklame
Překlad názvu:
Analysis of marketing appeals in advertisement
Autoři:
Kosáková, Monika ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Kočkovský, Róbert (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce s názvom "Analýza marketingových apelov v reklame" je zistiť, ako vnímajú jednotlivé apely respondenti z hľadiska dôveryhodnosti a obľúbenosti. Rovnako sa vo výskume zameriam, s akými produktmi si respondenti reklamy využívajúce strach, humor a vrelosť spájajú. Ďalším cieľom je zistiť, ako recipienti vnímajú početnosť reklám využívajúcich dané apely. V práci sa tiež zameriam nato, aké príklady reklám využívajúce jednotlivé apely si vedia vybaviť. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. V teoretickej časti možno nájsť teoretické východiská reklamy ako aj psychologické aspekty, s ktorými sa v rámci reklamy stretávame. Záverečné kapitoly teoretickej časti sú venované apelom v reklame. Praktická časť pozostáva z výsledkov dotazníkového šetrenia, ktorý prebehol prostredníctvom metódy snowball ako aj z obsahovej analýzy 200 televíznych spotov, ktorej úlohou je zistiť, aké apely sa v reklamách vyskytujú najčastejšie.Cílem diplomové práce s názvem "Analýza marketingových apelů v reklamě" je zjistit, jak vnímají jednotlivé apely respondenti z hlediska důvěryhodnosti a oblíbenosti. Práce je zaměřená i nato, s jakými produkty si respondenti reklamy využívající strach, humor a vřelost spájejí. Dalším cílem je zjistit, jak recipienti vnímají početnost reklam využívajících dané apely. V práci se rovněž zaměřím nato, jaké příklady reklam využívající jednotlivé apely si respondenti vědí vybavit. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části možno najít teoretické východiska reklamy jako i psychologické aspekty, s kterými se v rámci reklamy střetáváme. Závěrečné kapitoly teoretické části jsou věnovány apelům v reklamě. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo prostřednictvím metody snowball jako i výsledky z obsahové analýzy 200 televizních spotů.The aim of the Master Thesis entitled "Analysis of marketing appeals in advertisement" is to study how consumers perceive particular appeals in terms of the credibility and popularity. Furthermore, research is focused on finding out with what kind of products responders associate the advertisements with appeals of fear, humor and warmth. Next aim is to find out how responders perceive quantity of advertisement with the particular appeals. Finally, I focus on finding what examples of advertisements using the particular appeals responders recall. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part covers theoretical basis of advertisement as well as psychological aspects in advertisements. Final chapter of the theoretical part is devoted to appeals in advertisement. The practical part comprises results of questionnaire, which is based on snowball method and the content analysis of 200 TV commercials, which provides information on what appeals are the most frequent ones in analyzed TV commercials.
Klíčová slova:
apel; humor; reklama; strach; vřelost; advertising; appeal; fear; humor; warmth
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28892