Original title:
Analysis of the Spirits Market and Potencial Implications for Marketing Strategy in Macedonia
Translated title:
Analyses of the Spirits Market and Possible Implications for Marketing Strategy in Macedonia
Authors:
Antovska, Stojna ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Cook, Gina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] Although mostly associated with the harmful consequences of alcohol abuse over the public health, the industry of distilled spirits represents a very important and substantial part of the economy. Nowadays, the spirits industry does not only consist of alcoholic beverages; but it is part of many cultures, creates a certain image, and provides additional incomes for the economy in the form of taxes and excises, as well as job creation. The main aim for writing this paper on this topic was to analyze the Macedonian spirits market and to suggest a marketing strategy through making parallel comparisons between specifics in different spirits markets in the world and the spirits industry in Macedonia. Working in the spirits market industry requires careful execution of the company's strategies and policies, while respecting all the legislation procedures. That is why when entering the spirits market; a good and essential analysis is necessary.Přestože je lihový průmysl často spojován s ničivými následky nadužívání alkoholických nápojů, jedná se o důležitou a významnou součást ekonomiky. V současné době není lihový průmysl jen o samotných alkoholických nápojích, ale je součástí mnoha kultur, může spoluvytvářet image a přináší významné příjmy pro státní rozpočet, jak v oblasti daní a cel, tak i v oblasti vytváření pracovních míst. Hlavním cílem této práce byla analýza makedonského trhu lihovin a navržení marketingové strategie prostřednictvím paralelních porovnání specifik na jednotlivých světových trzích lihovin s makedonským trhem lihovin. Práce v lihovém průmyslu vyžaduje přesnou exekuci firemních strategií a politik za současného respektování zákonných norem. Z tohoto důvodu je analýza trhu před vstupem na trh lihovin naprosto zásadní.
Keywords:
alcohol; alcohol advertising; alcohol legal regulations; drinking cultures; Macedonian spirits market; market analysis; marketing strategy; micro and macro environment; PEST analysis; social media; spirits brands; spirits industry; alkohol; kultura pití alkoholických nápojů; lihový průmysl; makedonský trh lihovin; marketingová analýza; mikro a makro prostředí; PEST analýza; právní regulace lihovin; reklama na lihoviny; sociální média; tržní strategie; značky lihovin
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28954