Original title: What's in a Name? Effect of Alphabetical Ordering on Students' Achievement: Example from Czech Elementary and Lower Secondary Schools
Translated title: Jsou studenti s příjmením blíže začátku abecedy úspěšnější ve škole? Příklad z českých základných škol
Authors: Regéczy, Martin ; Bolcha, Peter (advisor) ; Bartoň, Petr (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2011
Language: eng
Publisher: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstract: [eng] [cze]

Keywords: alphabetical bias; alphabetical ordering; elementary schools; abecedni řazení; abecední efekt; základní školy

Institution: University of Economics, Prague (web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague.
Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28937

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-71802


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of Economics, Prague
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2011-11-30, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share