Original title:
Strategie v aukcích s placeným příhozem
Translated title:
Strategies in pay-per-bid auctions
Authors:
Podešva, Jiří ; Svoboda, Miroslav (advisor) ; Dudáková, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této práci se zabývám aukcemi s placeným příhozem. Na příhozech uskutečněných v aukcích zkoumám strategie hráčů. Potvrdil jsem hypotézu, že hráči signalizují načasovanými příhozy. Prokázal jsem, že zkrácení intervalu prodloužení aukce snižuje signalizování v dané aukci. Dále jsem u začátečnických aukcí oproti očekávání neprokázal snižování signalizace. Také jsem dospěl k závěru, že zvýhodnění v podobě navrácení poloviny použitých bonů pro hráče, který skončil na druhém místě, nezvyšuje v průměru počet uskutečněných příhozů na aukci. Mým posledním závěrem je, že aukce levnějšího zboží představují v průměru vyšší zisky pro dražitele než aukce dražšího zboží.In this paper I analyze pay-per-bid auctions. On the bids made in auctions I research strategies of players. I confirmed the hypothesis that players timed signal bids. I have demonstrated that shortening the interval extension auction decreases signaling in the auctions. Then I haven't demonstrated reduction signaling in beginner auctions. I also concluded, that the benefits in form of restoration of half used coupons for the player who was at the second place, doesn't increase the average number of bids made in auctions. My final conclusion is that the auctions with cheaper goods introduce on average higher returns for auctioneer than the auctions with more expensive goods.
Keywords:
auction; lottery; signaling; strategy; aukce; loterie; signalizace; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28979