Original title:
Marketing ve zdravotnictví
Translated title:
Marketing in Health Care
Authors:
Severová, Lucie ; Lešetický, Ondřej (advisor) ; Kandilaki, Daniela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce "Marketingové strategie" je analýza různých typů marketingových strategií jako jsou orientace na spotřebitele, segmentace, cílení (targeting) a umisťování (positioning). V další fázi je tato práce zaměřena na rozdělení výrobků divize Ethicon, firmy Johnson and Johnoson do jednotlivých skupin, analýza silných a slabých stránek divize Ethicon a analýza konkurence na českém trhu. Praktická část je věnována účinnosti jedné marketingové strategie, která je hodnocena porovnáním prodejů produktů, na které je tato strategie zaměřena, před a po jejím zavedení. Cílem této práce je nalézt správnou a účinnou marketingovou strategii pro divizi Ethicon jako tržního lídra na poli chirurgických šicích materialů. Závěr obsahuje doporučení pro další vývoj marketingových strategií.This bachleor thesis was created to analyse variety of marketing strategies, such as consumer orientation, segmentation, targeting or positioning. As the theoretical part continues, an overview of the Ethicon product portfolio is introduced. For the purposes of this thesis, products were divided into particular groups. Furthermore, for Ethicon CZ, a Johnson and Johnson Medical Company, there was a SWOT analysis prepared as well as the analysis of the Czech market and its competitors. In the practical part of the thesis particular marketing strategies had been evaluated according to its impact on sales of the product groups mentioned above. The impact is measured by the difference in amount of sales executed before and after the implementation of each particular strategy. The aim of the thesis is to define the best marketing strategy for Ethicon CZ, the leader on the market of surgical sutures. To conclude the thesis, a discussion is held to highlight advice and recommendation on the healthy future of marketing strategies.
Keywords:
Marketing Strategies; Segmentation; Targeting; cílení; Marketingové strategie; segmentace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29106