Original title:
Obchodní a kulturní zvláštnosti Jižní Koreje, aplikace na firmu Hyundai
Translated title:
The specifics of business and cultural environment in South Korea, applied on the company Hyundai
Authors:
Půčková, Kateřina ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je přiblížit vystupování a jednání Korejců a to nejen z teoretického, ale i praktického hlediska. Popisuje základní obecné informace o Jižní Koreji. Zabývá se charakteristikou podnikatelského prostředí a možnostmi vstupu na tento trh. Přibližuje korejské zvyky a způsoby jednání a vysvětluje jak funguje spolupráce mezi českými a korejskými pracovníky ve firmě Hyundai Motor Manufacturing Czech.The main focus of this work is on the behaviour of Koreans, not only from a theoretical but also from a practical point of view. The study includes basic information about South Korea and its business environment and describes different possibilities of entering the South Korean market. Korean habits and behaviour are described in detail and exemplified on cooperation between Czech and Korean employees of the company Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Keywords:
business environment; cultural habits; entrance to foreign markets; investment climate; South Korea; Jižní Korea; obchodní zvyklosti; podnikatelské prostředí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/10991