Název:
Význam Vojtovy metody při realizaci koordinované rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Překlad názvu:
The significance of Vojta?s method in the coordinated rehabilitation of children affected by cerebral palsy.
Autoři:
HOFFMANNOVÁ, Zuzana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2025
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vlivem Vojtovy metody na děti s dětskou mozkovou obrnou (dále jen DMO) v rámci realizace koordinované rehabilitace. Cílem práce je poukázat na pozitivní vliv Vojtovy metody a zvýšit povědomí o jejím využití. V teoretické části byly definovány základní pojmy, jednalo se o dětskou mozkovou obrnu, koordinovanou rehabilitaci a Vojtovu metodu. V praktické části byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka: Jaký význam má Vojtova metoda u dětí s DMO? Pro výzkumné šetření byl zvolen design kvalitativního výzkumu, konktrétně technika polostrukturovaného rozhovoru a případové studie. Výzkumný soubor byl složen ze sedmi respondentů. Výzkum ukázal, že Vojtova metoda reflexní lokomoce má pozitivní vliv na děti s DMO, s největším přínosem v oblasti hrubé motoriky. Všichni cvičitelé praktikovali Vojtovu metodu u svých dětí po dobu několika let a na základně svých zkušeností by ji doporučili.This bachelor's thesis examines the impact of the Vojta's method on children with cerebral palsy (CP) within the framework of coordinated rehabilitation. The aim of the thesis is to highlight the positive effects of the Vojta's method and to raise awareness of its application. The theoretical part defines key concepts, including cerebral palsy, coordinated rehabilitation, and the Vojta's method. The practical part addresses the main research question: What is the significance of the Vojta's method for children with CP? For the research investigation, a qualitative research design was chosen, specifically the technique of semi-structured interviews and case studies. The research sample consisted of seven respondents. The findings indicate that the Vojta's method of reflex locomotion has a positive impact on children with CP, with the greatest benefit observed in gross motor skills. All therapists had been practicing the Vojta's method with their children for several years, and based on their experience, they would recommend it.
Klíčová slova:
dětská mozková obrna; koordinovaná rehabilitace; reflexní otáčení; reflexní plazení; Vojtova metoda; cerebral palsy; coordinated rehabilitation; reflex creeping; reflex rolling; Vojta's method Citace: HOFFMANNOVÁ, Zuzana. Význam Vojtovy metody při realizaci koordinované rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou.. České Budějovice, 2025. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/75176