Original title:
Improvement of the sales strategy using the e-commerce tools
Authors:
Hradilová, Alžběta Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This Bachelor Thesis deals with the improvement of the sales strategy using e-commerce tools for the company Lipoelastic a.s. For this reason, the first part of this work is dedicated to currently available e-commerce tools, outlining their ob-jectives and subsequently monitoring their results. In the second part of the work, Lipoelastic is analysed in details, along with the e-commerce tools that are currently used by the company. After that, suggestions regarding the better usage of those tools, and new alternatives that can improve the company's situation are proposed. The newly suggested tools consist primarily of the creation of an e-shop fully supported by online advertisement. The level of investment for selected tools and expected costs for a period of two years is included as well.Tato bakalářská práce se zabývá zlepšením prodejní strategie za použití nástrojů e-komerce pro firmu Lipoelastic a.s. Z toho důvodu se první část této práce věnuje rozboru aktuálně dostupných nástrojů, stanovování jejich cílů a následnému monitorování výsledků. Ve druhé části práce je detailně rozebrána situace společnosti Lipoelastic a nástroje e-komerce, které v tuto chvíli využívá. Následně jsou podány návrhy na zlepšení již užívaných nástrojů, a zároveň jsou navrženy nové alternativy, které by mohly vyřešit situaci společnosti. Mezi tyto nové nástroje patří především tvorba e-shopu, který by měl být plně podporován online reklamou. Součástí práce je i výše investice pro dané nástroje a očekávané výdaje po dobu dvou let.
Keywords:
e-komerce; e-shop; online reklama; plánování e-marketingu