Original title:
Řízení vztahů se stakeholdery vinařského podniku
Authors:
Jančálková, Zuzana Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza a identifikace stakeholderů vinařského podniku s doplněním šetření míry vlivu stakeholderů na vinařský podnik mezi českými a moravskými vinařskými podniky. Dále je analyzován vztah míry vlivu stakeholderů na vinařský podnik mezi mikro vinařskými podniky na straně jedné a malými a středními a malými podniky na straně druhé. Výsledkem práce je zařazení stakeholderů do skupin podle jejich vlivu na podnik a návrh optimalizace řízení vztahů se stakeholdery vinařského podniku za účelem zvyšování jeho konkurenceschopnosti.The aim of the master thesis is the analysis and identification of stakeholders of wine business with the addition of an investigation the degree of influence of stakeholders on the wine business among Czech and Moravian wineries. It is also analyzed the relationship of influence of stakeholders on the wine business between micro wineries on the one hand and small and medium-sized wineries on the other. The result is the inclusion of stakeholders into groups according to their impact on the winery and the suggestion of managing the relationships with stakeholders of winery in order to increase its competitiveness.
Keywords:
konkurence; stakeholdeři; strategický management; strategický marketing; vinařský podnik; zájmové skupiny; řízení vztahů