Název:
Návrh přípravy učitele do předmětu Rostlinolékařská péče s využitím aktivizujících metod
Autoři:
Bělíková, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci je zpracováno téma využití metody řešení problému ve vyučování. Podnět k vypracování bakalářské práce na toto téma vychází z vývoje vzdělávání v posledních letech a z nich vyplývajících společenských požadavků kladených na absolventy středních škol. Teoretická část bakalářské práce je zpočátku věnována problematice současného vzdělávání a studiu kurikulárních dokumentů, které reflektují vývoj a směr vzdělávání v České republice. Cílem teoretické části je rovněž charakterizovat oblast metody řešení problému, a to jak z širšího pojetí aktivizačních výukových metod, tak i v detailnějším pohledu na jeho jednotlivé složky. Cílem praktické části bakalářské práce je porozumět podmínkám použití této metody, seznámit se s kritérii podle jakých lze metodu řešení problému zvolit a aplikovat do vyučovací hodiny na střední škole, jakým způsobem s jejich pomocí dosáhnout stanovených cílů výuky, případně na jaké nesnáze se při její realizaci připravit. Největší pozornost je věnována reálnému návrhu přípravy učitele s využitím metody řešení problému a s možností aplikace do pedagogické praxe střední odborné školy zahradnického zaměření.There is processed the topic of problem-based learning in the bachelor thesis. The instigation to work at this topic of bachelor thesis is based on the development of education system in the last years and the social requirements for graduates of secondary school. The theoretical part is focus on contemporary education, the study of curricula which reflects the development and direction of education in the Czech Republic. The theoretical part also characterizes the problem-based learning, from the wider concept of teaching methods, as well as in the detailed view of its individual components. The practical part of the thesis describes the conditions for application of this method in teaching, the criteria according to teacher can choose a problem-based learning and apply to lectures in a school, how attain of learning aims and for which difficulties the teacher should be prepared. Most attention is paid to the real draft of teaching method for applying to educational practice of secondary horticulture school.
Klíčová slova:
aktivizující (aktivizační) metody výuky; metoda řešení problému; problém; problémová úloha; problémové vyučování