Original title:
Český trh s fair trade výrobky
Authors:
Trčková, Vendula Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce popisuje Fair Trade v České republice, se zaměřením na povědomí českých spotřebitelů o tomto konceptu. Daná problematika je shrnuta v literární rešerši a v praktické části je zkoumána pomocí dotazníkového šetření. Teoretická část nejprve popisuje Fair Trade obecně a poté se zaměřuje na vznik a vývoj Fair Trade v ČR. Praktická část mapuje české spotřebitele a jejich vztah k fairtradovým výrobkům. Získaná data z dotazníkového šetření jsou vyhodnocena pomocí grafů a zpracována v diskuzi.The thesis describes Fair Trade in the Czech Republic focused on the awareness of the Czech consumers about it. The issues are summarised in bibliography research and explored in an interview survey. Theoretical part generally describes Fair Trade and then focusing on the creation and developement in the Czech Republic. The practical part covers the Czech consumers and their attitude to the Fair Trade products. The data, obtained from the interview survey, are evaluated in the graphs and processed in discussion.
Keywords:
cena; dotazníkové šetření; fair trade; kvalita; producent; spotřebitel; Česká republika