Original title:
Percepce spotřebitelů na vybrané intervenční módy
Authors:
Novák, Jan Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci jsem se zaměřil na spotřební chování spotřebitele a jeho percepci s ohledem na zvolené intervenční módy. Jako intervenční módy byly vybrány plakát, video a diskuze, kterými jsem v rámci experimentu působil na spotřebitele z generace Y v problematice plýtvání potravinami. Experiment obsahoval dotazníky před a po intervenci a doplňující otázky k intervenčním módům. Spotřebitelé vyjádřili svůj názor k jednotlivým způsobům působením a zvolili video jako nejvhodnější z daných módů. Opakované intervence jsou nezbytné pro získání dalších poznatků o jejich vlivech na spotřebitele.In bachelor thesis I focused on consumer behaviour of the consumer and his perception with regard to selected intervention modes. The poster, video and discussions were chosen as intervention modes, which I used to experiment with consumers from the generation Y in the issue of food waste. The experiment included questionnaires before and after the intervention and supplementary questions on intervention modes. Consumers expressed their views on the different modes of action and chose video as the most appropriate of the modes. Repeated interventions are necessary to gain further knowledge about their effects on consumers.
Keywords:
consumer behaviour; food waste; intervention modes; intervenční módy; percepce; perception; plýtvání potravinami; spotřební chování