Original title:
Vizuální merchandising a dispoziční řešení malých prodejen s potravinami na Jižní Moravě
Authors:
Stöhrová, Marika Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou merchandisingových aktivit maloobchodních prodejen potravin. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které spotřebitele ovlivňují při tvorbě nákupního rozhodování o místě nákupu. Hlavním cílem práce je zhodnocení uspořádání produktů v maloobchodních jednotkách na Jižní Moravě. Součástí je také analýza chyb, kterých se obchodníci dopouštějí a shrnutí zákazníkových představ o ideální prodejně potravin. Stanových cílů je dosaženo pomocí využití kvantitativního a kvalitativního výzkumu -- dotazníkové šetření a návštěvy prodejen potravin. Vzorek pro dotazníkové šetření je složen z 339 respondentů. V rámci kvalitativního výzkumu bylo navštíveno 30 prodejen. Na základě vyhodnocení výzkumů byla navržena doporučení pro prodejní jednotky potravin v oblasti dispozičního řešení a uspořádání sortimentu.This diploma thesis focuses on analysis of activities of merchandising in grocery stores. It aims to identify factors that influence customer when deciding about selection purchase. The main goal of this thesis is to evaluate placement and arrangement units in Southern Moravia. It also identifies mistakes retailers make, and provides customers expectation on an ideal grocery store. Objectives are achieved through quantitative and qualitative research. The questionnaire survey was conducted on a sample of 339 respondents. The survey was supplemented with personal visits of 30 retail stores. Collected data after processing were a ground for formulation of recommendations for grocery stores in respect of layout design and arrangement of assortment.
Keywords:
chování spotřebitele; dispoziční řešení; vizuální merchandising