Original title:
Návrh obchodní strategie pro streamovací službu Netflix
Authors:
Loutocký, Petr Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Loutocký, P. Návrh obchodní strategie pro streamovací službu Netflix. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Cílem práce je vytvoření vhodného návrhu obchodní strategie pro posílení pozice streamovací služby Netflix na českém trhu. Analytická část práce je primárně zaměřena na postavení služby na trhu streamovacích služeb v České republice. Při analýze konkurenčního prostředí je využita metoda Benchmarking vycházející z analýzy vnitřního prostředí rozšířeného marketingového mixu 7P. Pro doplnění analytického rámce je představeno vnější prostředí pomocí Porterova modelu a metodou analýzy makroprostředí PESTE. Dle výsledků analytické části vychází návrhová část práce představující návrhy obchodních strategií pro službu pomocí využití Ansoffovy matice.Loutocký, P. Business strategy proposal for streaming company Netflix. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2021. The aim of this work is defining convenient proposal of the business strategy helping to strengthen the position of streaming company Netflix on the Czech market. Analytical part of this bachelor thesis is primary oriented on the actual position of company on the market of streaming services in the Czech Republic. In the analysis of the competitive environment is primary used the Benchmarking method, which is based on the analysis of internal environment of extended marketing mix 7P. To complete the analytical framework the analysis of external environment is presented by Porter’s model and PESTE analysis. The proposal part of the work is based according to the results of the analytical part, where are presented proposals of the business strategies for the company using the Ansoff matrix.
Keywords:
Ansoff matrix; Ansoffova matice; benchmarking; business strategy; extended marketing mix 7P; obchodní strategie; PESTE analysis; PESTE analýza; Porter's five forces; Porterův model pěti sil; rozšířený marketingový mix 7P