Original title:
Návrh přípravy na výuku pro předmět Pěstování lesa (Školkařství)
Authors:
Burdová, Jana Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá návrhy příprav na výuku předmětu Pěstování lesa pro střední odbornou školu a dále řeší využití těchto příprav jako studijního materiálu. Zpracovaná bakalářská práce je navržena do prostředí Vyšší odborné školy lesnické a střední lesnické školy Bedřicha Schwarzenberga v Písku, obor lesnictví, kde je zvolený předmět vyučován ve třetím a čtvrtém ročníku. Zvolený předmět je pro obor lesnictví stěžejním odborným předmětem. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje rozboru didaktiky, a to zejména didaktiky zemědělských resp. lesnických předmětů a v neposlední řadě didaktickým prostředkům, přípravám na výuku, organizačním formám výuky, výukovým metodám a přípravě výukových materiálů. Ke zpracování práce byly využity metody analýzy, syntézy, deskripce a komparace. V praktické části práce jsem se snažila seznámit čtenáře se základními kurikulárními dokumenty školy, na základě nichž, byly vytvořeny návrhy příprav.This thesis deals with preparation of proposals to the course Forestry for secondary vocational school and also addresses the use of these preparations as study material. Bachelor thesis is designed into the environment Forestry College and Secondary Forestry School Bedrich Schwarzenberg in Pisek, majoring in forestry, where the chosen subject is taught in the third and fourth year. Selected course is crucial for the field of forestry specialist subject. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to analysis methodology, namely agricultural or didactics. forestry subjects and ultimately didactic resources for teaching preparation, organization forms, their teaching-in assay methods and preparation of teaching materials. To handle work were used methods of analysis, synthesis, description and comparison. In the practical part I tried to acquaint the reader with the basic school curricular documents, under which, proposals were made preparations.
Keywords:
didaktika zemědělských předmětů; lesní školky; výukové materiály