Název:
Strategické chování e-commerce podniků z pohledu zákazníka
Autoři:
Vančata, Vladimír Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na strategické chování e-commerce podniků z pohledu zákazníka v oblasti prodeje elektroniky, konkrétně mobilních telefonů. Práce je rozdělená na dvě části, a to na teoretickou a empirickou. V teoretické práci jsou uvedeny odborné vysvětlení ohledně elektronického obchodování, strategického řízení a online nákupního chování zákazníka v e-commerce. Veškeré termíny jsou převzaté a čerpané z odborné literatury. Empirická část bude rozdělena na dvě části, ve které autor provede kvantitativní výzkum faktorů ovlivňující online nákupní chování zákazníka a finanční analýzu. Pomocí metody benchmarkingu a situační analýzy budou v obou případech vyhodnoceny příslušné strategie vybraných podniků. V práci budou zkoumány dvě hypotézy, které budou v závěru potvrzeny či vyvráceny.The thesis focuses on the strategic behaviour of e-commerce companies from the perspective of the customer in the field of electronics sales, specifically mobile phones. The thesis is divided into two parts, namely theoretical and empirical. In the theoretical work, expert explanations are given regarding e-commerce, strategic management and online customer buying behaviour in e-commerce. All the terms are adopted and drawn from the literature. The empirical part will be divided into two parts in which the author will conduct a quantitative research on the factors influencing online customer buying behaviour and financial analysis. Using the benchmarking method and situational analysis, the respective strategies of the selected companies will be evaluated in both cases. Two hypotheses will be investigated in the thesis, which will be confirmed or refuted in the conclusion.
Klíčová slova:
e-commerce; Financial analysis; finanční analýza; Mobile phones; mobilní telefony; online nákupní chování; Online shopping behaviour; strategie; Strategy