Original title:
Hodnocení a klasifikace žáků středních odborných škol
Authors:
Kubíčková, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje tématu Hodnocení a klasifikace žáků středních odborných škol. Cílem práce je zjistit, jak vnímají problematiku hodnocení žáci poslední-ho ročníku střední odborné školy. Práci tvoří část teoretická a praktická. Teoretická část popisuje význam školního hodnocení, jeho typy, funkce a cíl, který je jeho součástí. Dále se zabývá metodami a způsoby hodnocení, a to zejména těmi, které se nejvíce používají na středních školách. Zaměřuje se na klasifikaci, její klady, zápory a v neposlední řadě na to, jak hodnocení a klasifikace ovlivňují psychiku a chování žáků. Praktická část se zabývá průzkumem, jak v současné době vnímají problematiku hodnocení žáci posledního ročníku vybrané střední odborné školy. Průzkumnou metodou je dotazník, který má elektronickou podobu. Dotazník je rozdělený do tří oblastí, jež korespondují s hlavní průzkumnou otázkou. Práce obsahuje doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor thesis discusses the topic of evaluation and assessment of secondary vocational school students. The aim is to determine how the issue of assessment is perceived by final-year students at a selected secondary vocational school. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes the importance of school assessment, its types, functions and goals. Furthermore, it summarizes evaluation methods, especially those that are most frequently used at secondary schools. Focus is also put on grading, its pluses and minuses, and also on the impact of assessment and grading on the students‘ mental state and behaviour. The practical, research part aims to explore how final-year students at a selected secondary vocational school perceive as-sessment. An electronic questionnaire has been used to collect data. The questionnaire consists of three parts that all reflect the main research question. Based on the research findings, recommendations will be proposed for possible implementation in teaching practice.
Keywords:
assessment; evaluation; examining; hodnocení; klasifikace; schooling; student; teacher; učitel; vyučování; zkoušení; žák