Original title:
Diverzifikácia komodity na trhu s palivami
Authors:
Šumichrastová, Katarína Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu s palivy na Slovensku. Cílem je identifikovat faktory ovlivňující jejich nákupní rozhodování a na základě získaných poznatků poskytnout společnostem návrh vhodné marketingové strategie a formulovat obecná doporučení. K naplnění cíle je využit kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 408) a kvalitativní metoda hloubkových rozhovorů (n = 5). Následně jsou proměnné vstupující do faktorové analýzy zjednodušené do skupin faktorů, které mají vliv na chování spotřebitele.The diploma thesis deals with consumer behavior on the fuel market in Slovakia. The aim is to identify the factors influencing their purchasing decision making. Then subsequently provide a suitable marketing strategy for companies and formulate general recommendations, based on acquired knowledge. Quantitative research in the form of questionnaire survey (n=408) and a qualitative method in the form of in-depth interview are used to fulfill the objective. Then, the variables entering the factor analysis are simplified into groups of factors that influence consumer behavior.
Keywords:
brand building; budování značky; cena; chování spotřebitele; consumer behaviour; fuel quality; kvalita paliv; premium fuels; price; prémiová paliva; pump; čerpací stanice