Original title:
Chování spotřebitelů na trhu s vínem ve vybraných zemích
Authors:
Slaninová, Sylvie Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce identifikuje, zda je možné využití globální marketingové strategie na trhu s vínem ve Francii a ve Slovenské a České republice. Sekundárně se zabývá komparací spotřebitelského chování v těchto zemích. V teoretické části jsou všechny důležité podklady pro následné zpracování praktické části. Ve vlastní části práce jsou rozebrána podstatná sekundární data, následuje analýza webového formuláře tvořícího primární data. Tyto poznatky jsou porovnány s různými výzkumy z tohoto oboru. Následně je zodpovězen cíl práce.This diploma thesis identifies if it is possible to use the global marketing strategy of the wine market in France and in the Czech and Slovak Republic. Secondary it deals with the comparison of consumer behaviour in these countries. There are important basis for the practical part in the theoretical part which is applied on consumer behaviour in specific markets. There are presented significant secondary data, followed by analysis of the question-naire forming primary data in the practical part. These findings are compared with a variety of researches in this field. Subsequently there is answered the goal of work.
Keywords:
diplomová práce; dotazník; Francie; globalizace; Slovensko; spotřebitelské chování; víno; Česká republika