Original title:
Podpora prodeje přes sociální sítě na trhu s drogistickým zbožím
Authors:
Vala, Vladimír Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace podpory prodeje na soci-álních sítích v rámci trhu s drogistickým zbožím. První část práce se zabývá teore-tickým přehledem a vymezením hlavních pojmů a aspektů podpory prodeje a ko-munikace prostřednictvím sociálních médií a sociálních sítí. Součástí této části práce je i průzkum drogistického trhu a působení sociálních sítí ve světě i v České republice. V druhé části jsou zmapovány konkrétní sociální sítě drogerií v České republice a provedení sběru primárních dat pomocí kvantitativního a kvalitativní-ho výzkumu. Následnými základními i pokročilými statistickými metodami (fak-torová analýza) dojde ke zvolení faktorů, které jsou determinující pro vytvoření úspěšného komunikačního mixu. V závěrečné fázi jsou zainteresovaným komerč-ním subjektům představena doporučení, která vychází ze získaných výsledků prá-ce.This thesis deals with the issue of communicating using social networks in the area of drugstore product trade. First part of this work outlines theoretical over-look and defines main concepts and aspects of support and communication via social media and social networks. Survey of drugstore product trade and the influ-ence of social networks in Czech Republic and the world is a subsection of this part. Some selected social networks of existing drugstore chains are analysed in the second part, as well as the summary of quantitative and quality research. The determining factors for selecting optimal combination of communication ap-proaches are selected by using basic and advanced statistic methods (factor analy-sis). Commercially interested subjects are then presented with recommendations based on results of the research made for this thesis.
Keywords:
factor analysis; faktorová analýza; podpora prodeje; sales promotion; social medias; social networking sites; sociálni sítě; sociální média