Original title:
Conspicuous consumption of young Chinese consumers
Authors:
Zhang, Lingling Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] LINGLING, Z. Conspicuous consumption of young Chinese consumers. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2021. With China’s social and economic development and the continuous improvement of the consumption level of contemporary young people, young consumer groups have higher and higher requirements for material conditions, and the influence of conspicuous consumption in daily life is becoming more and more significant. Understanding and analysis the conspicuous consumption of young consumer groups is of great significance to the development of enterprises. This thesis surveys young Chinese consumers aged 18–25 and collects key data through questionnaire surveys (n = 261) and interviews (n = 10). Performed statistics and analysis on the obtained data helped identify the reasons, main motives, and characteristics of conspicuous consumption of young Chinese consumers. Author also provides marketing advice for Chinese companies targeting young consumers.LINGLING, Z. Okázalá spotřeba mladých čínských spotřebitelů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Se sociálním a ekonomickým rozvojem Číny a neustálým zlepšováním úrovně spotřeby současných mladých lidí mají skupiny mladých spotřebitelů stále vyšší požadavky na materiální podmínky a vliv okázalé spotřeby v běžném každodenním životě je stále významnější. Pochopení a analýza okázalé spotřeby mladých spotřebitelů má velký význam pro rozvoj firem. Tato práce zkoumá mladé čínské spotřebitele ve věku 18–25 let získané prostředictvím dotazníkových šetření (n = 261) a rozhovorů (n = 10). Provedené statististické vyhodnocení získaných dat pomohlo identifikovat důvody, hlavní motivy a charakteristiky okázalé spotřeby mladých čínských spotřebitelů. Autorka také poskytuje marketingová doporučení pro čínské společnosti cílící na mladé spotřebitele.
Keywords:
Chinese; conspicuous consumption; corporate marketing; firemní marketing; mladí spotřebitelé; okázalá spotřeba; young consumers; Číňané