Original title:
Dopad nařízení GDPR na online marketing e-shopu
Authors:
Nguyenová, Thi Bích Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Nguyenová Thi, B. Dopad nařízení GDPR na online marketing e-shopu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita, 2022. Bakalářská práce se věnuje dopadu Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (nebo také GDPR – General data protection regulation) na online marketing e-shopu specializující se na zdravou a sportovní výživu. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše z oblasti ochrany osobních údajů, online marketingu a s tím související zpracování osobních údajů. V analytické části byl vyhodnocen dopad a rizika nařízení GDPR na procesy e-shopu a marketingové oddělení e-shopu. Pro naplnění cíle se uskutečnilo dotazníkové šetření, které následně bylo doplněno hloubkovými rozhovory. V závěru práce jsou formulovaná manažerská doporučení, jak zpracovávat osobní údaje dle nařízení GDPR a implementovat nařízení GDPR na vnitřní a vnější marketingové procesy.Nguyenová Thi, B. Impact of GDPR regulations on online marketing of e-shop. Bachelor thesis. Brno: Mendel Univerzity, 2022. The bachelor thesis focuses on the impact of the General Data Protection Regulation (GDPR) on online marketing of an e-shop specializing in health and sports nutrition. The thesis is divided into theoretical and analytical parts. The theoretical part focus on data protection, online marketing and processing of personal data. The analytical part evaluated the impact and risks of GDPR on e-shop processes and the e-shop marketing department. To fulfil the aim of the thesis, a survey was conducted, which was then completed by in-depth interviews. At the end of thesis, managerial recommendations were formulated, on how to process personal data according to the GDPR and thus implement the GDPR regulation on internal and external marketing processes.
Keywords:
data controller; data protection; data subject; e-shop; GDPR; General data protection regulation; ochrana osobních údajů; online marketing; správce; subjekt údajů