Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Propagace oblasti Bítešska s využitím fundraisingové činnosti příspěvkové organizace Informační centrum a Klub kultury města Velké Bíteše
Original title:
Propagace oblasti Bítešska s využitím fundraisingové činnosti příspěvkové organizace Informační centrum a Klub kultury města Velké Bíteše
Authors:
Dašková, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na navržení propagační kampaně oblasti Bítešska, za účelem zvýšení její atraktivnosti a následně návštěvnosti. Pro financování kampaně jsou použity finanční zdroje získané fundraisingovou činností informačního centra ve Velké Bíteši. Literární rešerše vysvětluje fundraisingovou činnost, chod příspěvkové organizace, činnost informačních center působících v cestovním ruchu, vztahový marketing, marketing ve veřejné správě, marketing destinace a komunikační mix. Ve vlastní práci je představena příspěvková organizace Informační centrum a Klub kultury Města Velké Bíteše, dále jsou zkoumány komunikační a finanční prostředky organizace, které lze využít pro propagaci Bítešska. Je navržena propagační kampaň a zvažovány potenciální fundraisingové zdroje pro financování kampaně.Bachelor thesis is focused on the designing of promotional campaign of Bítešsko area, in order to increase her attractiveness and subsequently attendance. They are used financial resources raised by fundraising activities of information centre in Velká Bíteš to finance the campaign. Literary research explains the fundraising activities of contributory organizations, activity of information centres operating in tourism, relationship marketing, marketing in public administration, marketing of destinations and communication mix. In the own work is introduced contributory organization Information centre and Club culture of the city Velká Bíteš, afterwards are examined the communication and financial resources of the organization, which can be used to promote Bítešsko. It is designed publicity campaign and contemplated potential fundraising sources for campaign financing.
Keywords:
Bítešsko; fundraising; příspěvková organizace