Název:
Chování spotřebitele na trhu s přírodní kosmetikou
Autoři:
Hrabcová, Aneta Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hrabcová, A. Chování spotřebitele na trhu s přírodní kosmetikou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu s přírodní kosmetikou v České republice. Hlavním cílem je navrhnout opatření vedoucí ke zvýšení efektivnosti marketingové komunikace a distribuce při prodeji přírodní kosmetiky. Literární rešerše se zaměřuje na problematiku chování spotřebitele, segmentace, komunikačního mixu a teorii přírodní kosmetiky. Orientační analýza obsahuje přehled současného stavu kosmetického trhu a trhu s přírodní kosmetikou. Kvantitativní výzkum provedený prostřednictvím dotazníkového šetření. Následuje otestování jednotlivých hypotéz a shluková analýza. Součástí práce je také kvalitativní výzkum provedený formou hloubkových rozhovorů. Závěrem jsou doporučeny návrhy marketingové komunikace a distribuce pro firmy prodávající přírodní kosmetiku.Hrabcová, A. Consumer behaviour in the natural cosmetics market. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2021. The diploma thesis deals with the consumer behaviour in the market of the natural cosmetics in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to create a proposal, which will result increase efficiency of the marketing communication and distribution in the sale of natural cosmetics. The literature research focuses on the issue of consumer behaviour, segmentation, communication mix and the theory of natural cosmetics. The orientation analysis contains an overview of the current state of the cosmetics market and the natural cosmetics market. Quantitative research conducted through a questionnaire survey. This is followed by testing of individual hypotheses and cluster analysis. The work also includes qualitative research conducted in the form of in-depth interviews. Finally, marketing communication and distribution proposals are recommended for companies selling natural cosmetics.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; consumer behaviour; distribuce; distribution; marketing communication; marketing survey; marketingová komunikace; marketingový výzkum; natural cosmetics; přírodní kosmetika