Original title:
Proposal for a marketing and communication strategy for selected company
Authors:
Němečková, Vendula Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This diploma thesis deals with marketing and its subsequent use for the benefit of the company. The thesis aims to propose a marketing and communication strategy for a selected winery that will positively influence the further development of the company. At the beginning of the thesis, the basic terminology concerning strategy, strategic planning, and management are formulated and followed by the description of marketing problematics. Furthermore, the process of creating a marketing strategy, its implementation, and its control are defined. The conclusion of the literature research is devoted to the marketing specifics in the wine sector. The practical part of the thesis begins with the characteristics of the company and subsequent external and internal analyzes. Based on selected tools, a marketing and communication strategy containing specific proposals and recommendations is proposed. The diploma thesis is concluded by processing a graphic model of the strategy and discussion.Tato diplomová práce se zabývá marketingem a jeho následným využitím ve prospěch podniku. Cílem práce je navrhnout marketingovou a komunikační strategii vybranému vinařství, která pozitivně ovlivní další rozvoj podniku. V úvodní části diplomové práce je formulována základní terminologie týkající se strategie, strategického plánování a řízení, na což plyně navazuje samotná problematika marketingu. Dále je popsán proces tvorby marketingová strategie, její implementace a kontrola. Závěr literární rešerše je věnován specifikům marketingové strategie v oblasti vinařství. V praktické části je charakterizován daný podnik a zpracována vnější a vnitřní analýza vinařství. Na základě vybraných nástrojů je navržena marketingová a komunikační strategie obsahující konkrétní návrhy a doporučení. Diplomová práce je zakončena zpracováním grafického modelu dané strategie a diskuzí.
Keywords:
BCG matice; BCG matrix; communication strategy; implementace; implementation; komunikační strategie; marketing; marketing mix; marketing strategy; marketingová strategie; marketingový mix; PESTE analysis; PESTE analýza; strategie; strategy; SWOT analysis; SWOT analýza