Název:
Agresivní chování žáků vůči učitelům středních odborných škol
Autoři:
Adámková, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá agresivním chováním žáků vůči učitelům středních odborných škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část definuje základní pojmy jako agrese, agresivita a vysvětluje pojmy, které souvisí s danou problematikou. Klasifikuje druhy, formy agrese a agresivity. Především popisuje specifické faktory, které označují agresora, a projevy, které se mohou objevovat ve školním prostředí. Práce poukazuje na možné příčiny agresivního chování žáků. Závěr teoretické části je věnován prevenci a možnostem, jak předcházet agresivnímu chování u žáků. V prevenci jsou uvedeny preventivní programy škol a vládní i nevládní instituce, které mohou pomoci s danou problematikou. Pro praktickou část jsem zvolila kvantitativní metodu a jako nástroj sběru dat jsem použila dotazník, který byl rozeslán na 7 náhodně vybraných střeních odborných škol v Jihomoravském kraji 213 respondentům (učitelům) na jejich emailové adresy. Následně jsem výsledky získané z dotazníku zpracovala do tabulek a grafů.The bachelor thesis deals with the aggressive behaviour of students towards high school teachers. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. Theoretical part defines the basic terms such as aggression, aggressiveness and explains the concepts related to the issue. It classifies types, forms of aggression and aggression. Above all, it describes the specific factors that mark the aggressor and the manifestations that may occur in the school environment. The work points out the possible causes of aggressive behaviour of students. The conclusi-on of the theoretical part is devoted to prevention and ways to prevent aggressi-ve behaviour in students. Prevention programs of schools and governmental and non-governmental institutions that can help with the issue are included in preven-tion. For the practical part I chosed a quantitative method and as a data collection tool I used a questionnaire that was sent to 7 randomly selected high schools in the South Moravian Region, 213 respondents (teachers) to their email addresses. Subsequently, I processed the results obtained from the questionnaire into tables and graphs.
Klíčová slova:
aggression; aggressiveness; aggressor; agrese; agresivita; agresor; high school; prevence; prevention; střední odborná škola