Original title:
Konkurenceschopnost vybraného podniku
Authors:
Křístková, Barbora Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnotit konkurenceschopnost nakladatelství Host. V první části práce se budeme věnovat teoretickému vymezení pojmu konkurence, konkurenceschopnost, konkurenceschopnost na úrovni podniku a nástrojům k hodnocení konkurenceschopnosti využitých v této práci. V další části si charakte-rizujeme český knižní trh, nakladatelství Host, a přiblížíme si důležité faktory pro konkurenceschopnost nakladatelství. Dále budou použity jednotlivé analýzy vy-světlené v teoretické části práce. Na závěr si zhodnotíme provedené analýzy a vy-hotovíme doporučení pro získání/udržení konkurenceschopnosti nakladatelství.The objective of the bachelor's thesis is to assess the competitiveness of the Host publishing house. The first part of the thesis deals with the theoretical definition of the concepts of competition, competitiveness, competitiveness at the enterprise level, and tools for evaluating competitiveness used in this work. The next part characterizes the Czech book market and the Host publishing house and introduc-es important factors for the competitiveness of the publishing house. Additionally, individual analyzes explained in the theoretical part of the work are used. The final part of the work evaluates the analyzes performed and recommendations for maintaining the competitiveness of the publishing house are provided.
Keywords:
competition; competitive advantage; competitiveness; financial analysis; finanční analýza; konkurence; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; Porterova analýza 5 sil; Porter’s five forces analysis; SWOT analysis; SWOT analýza