Original title:
Marketingová strategie vybrané společnosti
Authors:
Chadimová, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je tvorba marketingové strategie a návrh její konkrétní realizace pro vybranou společnost. Práce je rozdělena na dvě části -- literární rešerši a práci vlastní. Literární rešerše obsahuje teoretické poznatky potřebné k porozumění problematiky, která se týká procesu tvorby marketingové strategie. Ve vlastní práci dochází k aplikaci této teorie na společnost Profilox s.r.o. a její obchody s chovatelskými potřebami a živými zvířaty Hobby ZOO. Je zde popsán marketingový mix a segmenty a jsou provedeny analýzy prostředí, na základě kterých je sestavena matice SWOT. Z této matice je následně odvozena konkrétní marketingová strategie, kterou by se měla společnost řídit, aby došlo k růstu počtu zákazníků Hobby ZOO, generování většího zisku společnosti a upevňování současné pozice na trhu.The main subject in this bachelor thesis is the creation of the marketing strategy and the suggestion how to realize this strategy in practice for selected company. The thesis is divided into two main parts - literary search and the own work. Lite-rary search contains theoretical knowledge needed for understanding issues, which relates to the process of the creation of the marketing strategy. This theory is in the own work applied in practice for the company named Profilox s.r.o. and its shops selling pet supplies and live animals named Hobby ZOO. There is also described marketing mix and segments and performed the environment analyzes by which is the SWOT matrix created. The specific marketing strategy is then deri-ved from that SWOT matrix. This marketing strategy should the company follow to increase the number of customers of The Hobby ZOO to generate a higher company's profit and to fix a position at the market.
Keywords:
hobby ZOO; marketingová strategie; marketingový mix; SWOT analýza