Original title:
Marketingová strategie vybrané společnosti
Authors:
Trávníček, Jakub Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na marketingovou strategii vinařství Kořínek s. r. o. V první části je tato práce zaměřena na teorii marketingu, marketingové strategie a marketing služeb. Dále pak na nástroje marketingové komunikace a analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, v návaznosti na specifika vinařského oboru. V praktické části porovnává vinařské podniky a dává informace o firmě. Vše je vyhodnoceno za pomoci SWOT analýzy. Závěrem jsou zhodnoceny současné strategie a podány návrhy na zlepšení.This bachelor thesis is focused on the marketing strategy Vinařství Kořínek s. r. o. The first part of this thesis focuses on the theory of marketing, marketing strategy and marketing of services. Furthermore, the tools of marketing communication and analysis of the external and internal environment in relation to the specifics of the wine industry. In the practical part compares win-eries and gives information about the company. Everything is evaluated using SWOT analysis and conclusion are reviewed current strategy and made suggestion for improvement.
Keywords:
marketingová strategie; SWOT analýza; vinařský podnik; vinařství; vnitřní prostředí; vnější prostředí