Original title:
Budování značky s positioningem jako luxusní značka
Authors:
Bůšek, Jakub Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá budováním značky s positioningem jako luxusní znač- ka. Zaměřuje se na identifikaci luxusních produktů, identifikaci faktorů, které tako- vé vnímání ovlivňují a poznání motivů vedoucích k nákupu těchto produktů. Pro poznání chování spotřebitelů na trhu luxusních produktů byl realizován kvantita- tivní a kvalitativní výzkumu. Hloubkových rozhovorů se zúčastnilo 29 českých re- spondentů, kteří nakupují produkty, které vnímají jako luxusní. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 304 českých respondentů. Na základě výsledků analýz byly navrženy doporučení pro budování značky s positioningem jako luxusní značka. Tyto doporučení byly aplikovány na případové studii značky, který vyrábí kožené doplňky.This thesis concentrates on brand building with positioning as a luxury brand. It focuses on identification of high-end products, identification of factors that influ- ence this perception and understanding of the motives leading to the purchase of these products. To understand the behavior of consumers in the market of luxury products quantitative and qualitative research was used. Sample size of the in- depth interviews was 29 Czech respondents who buy products they perceive as luxurious. Sample size of the questionnaire survey 304 Czech respondents. Based on the results from analysis recommendations for building the brand positioning as a luxury brand were designed. These recommendations were applied to a case study of a brand that manufactures leather accessories.
Keywords:
budování značky; chování spotřebitele; luxusní produkty; luxusní značky; marketingová doporučení; marketingový výzkum