Název:
Zkušenosti s využitím individuálního vzdělávacího plánu u žáků se specifickými poruchami učení a chování
Autoři:
Žižková, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje specifickým poruchám učení a chování u žáků na střední škole se zaměřením na jejich individuální vzdělávací plány. Budou rozebrány především zkušenosti s využitím individuálních vzdělávacích plánů u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Cílem teoretické části je zmíněné poruchy vymezit, popsat jejich etiologii, symptomy a možnosti reedukace. Podrobněji bude charakterizován individuální vzdělávací plán, konkrétní možnosti jeho tvorby a následné aplikace. Cílem praktické části je shrnout zkušenosti s individuálními vzdělávacími plány u žáků se specifickými poruchami učení a chování z pohledu učitelů. K průzkumu bude využita metoda dotazníkového šetření. Respondenty budou učitelé středních škol, kteří vypracovávají individuální vzdělávací plán. Získané výsledky budou vyhodnoceny deskriptivní statistikou a následně interpretovány.The bachelor thesis deals with specific learning disabilities and behaviors in high school students with a focus on their individual educational plans. In particular, experience with the use of individual educational plans for pupils with specific learning and behavioral disabilities will be explored. The aim of the theoretical part is to define the mentioned disorders, to describe their etiology, symptoms and possibilities of reeducation. The individual educational plan, specific possibilities of its creation and subsequent application will be described in more detail. The aim of the practical part is to summarize the experience with individual educational plans for pupils with specific learning disabilities and behavior from the point of view of teachers. The survey will use the questionnaire survey method. Respondents will be secondary school teachers who develop an individual education plan. The results obtained will be evaluated by descriptive statistics and then interpreted.
Klíčová slova:
ADHD; dysgrafie; dyslexie; individuální vzdělávací plán; specifické poruchy chování; specifické poruchy učení