Original title:
Zhodnocení přínosu Moravských vinařských stezek
Authors:
Klapalová, Edita Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení přínosu Moravských vinařských stezek z pohledu zařízení, která poskytují služby typické pro cestovní ruch. Cílem je zjistit pomocí dotazníkového šetření, v čem podnikatelé vidí přínos stezek a zda se příležitost podnikat stala díky stezkám výhodnější. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teorie vychází z poznatků odborné literatury zabývající se především marketingovým mixem služeb cestovního ruchu, certifikacemi turistiky a udržitelným cestovním ruchem, především cyklistiky. V praktické části se nachází zmapování situace vinařských stezek ve vybraných státech střední Evropy a vývoj certifikovaných zařízení využívajících Moravské vinařské stezky. Dotazníkovým šetřením je zhodnocen pohled firem po-skytující služby cestovního ruchu na projekt Moravských vinařských stezek. Po vyhodnocení byl navržen marketingový mix, který je možno aplikovat na několik typů zařízení. Výsledky práce jsou v závěru shrnuty a vyhodnoceny.The bachelor thesis is focused on the evaluation of the contribution of the Moravian Wine Trails terms of facilities that provide services to tourism. The aim is to determine through a questionnaire survey, in what establishments see the benefits of Trails and if the opportunity to do establishments due to its favourable paths. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theories based on the findings of scientific literature mainly dealing in the marketing mix of tourism services, certification of tourism and sustainable tourism, especially cycling. In the practical part is to analyse the situation of Wine Trails in selected countries of Central Europe and the development of certified devices using the Moravian Wine Trails. Questionnaire survey was discovered by entre-preneurs on the benefits of the Moravian Wine Trails for their devices. After the evaluation was designed marketing mix, which is applicable to several types of devices. The results were summarized at the end and evaluated.
Keywords:
certifikace; hostinská činnost; marketingový mix; moravské vinařské stezky; udržitelný cestovní ruch