Název:
Chování spotřebitelů na trhu lékáren v ČR
Autoři:
Sochorová, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu lékáren v ČR. Jejím hlavním cílem je poznat charakteristiky chování spotřebitelů na trhu lékáren v ČR a následně navrhnout marketingová doporučení pro lékárny podnikající nezávisle na některém z existujících řetězců. Práce se zaměřuje na identifikaci faktorů ovliv-ňujících výběr lékárny a faktory působící na spotřebitele při návštěvě lékárny. Cho-vání spotřebitelů na trhu lékáren bylo zkoumáno pomocí dotazníkového šetření (n = 456). Tato data byla zpracována a vyhodnocena s využitím statistického soft-waru Statistica v. 12. Jedno z hlavních zjištění poukazuje na to, jak významnou roli pro spokojenost zákazníků lékárny sehrává personál. Dotazníkové šetření bylo do-plněno kvalitativními rozhovory s pěti majiteli nezávislých lékáren. Marketingová doporučení pro lékárny podnikající nezávisle na některém z existujících řetězců, která by mohla pomoci získat stálou základnu věrných zákazníků, byla formulována na základě vlastních průzkumů.This diploma thesis deals with consumer behavior and decision making on the pharmacy retail market. The main objective is to identify characteristics of consumer behavior on the pharmacy market in Czech Republic and to provide recommendations for independent pharmacy owners and managers. This thesis focuses on identification of factors, which influence consumers when choosing and visiting a pharmacy. The main source for analysis of consumer behavior come from the data obtained from 456 respondents via questionnaire survey. The data was processed and assessed using the software Statistica v. 12. One of the main finding is the big importance of sales personnel in pharmacy detail for consumer satisfacti-on. The quantitative survey was supplemented with in-depth interviews with inde-pendent pharmacy owners (n = 5). The survey results allowed to formulate recom-mendations for independent pharmacies.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; maloobchod; marketingový výzkum; nezávislé lékárny; nákupní chování; trh lékáren; Česká republika