Original title:
Návrh dřevěné lávky pro pěší
Authors:
Honzík, Vladimír Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Návrh dřevěné lávky pro pěší je zaměřena na architektonickou a konstrukční studii dřevěné lávky pro chodce a cyklisty. Práce se zabývá konkrétním návrhem konstrukce pro danou lokalitu. Umístění lávky bylo konzultováno s projektantem společnosti CB s.r.o. Nejprve je řešen vizuální vzhled budoucí lávky, s ohledem na návaznost k okolním stavbám v lokalitě. Na architektonický návrh přímo navazuje vytvoření statického modelu, který byl navrhován a posuzován v programech Dlubal RFEM 5 a Dlubal RF-Timber Pro 8 společnosti Dlubal Software. Při návrhu bylo uvažováno se stálým, užitným a klimatickým zatížením konstrukce. Hlavním výstupem z použitého softwaru jsou navržené materiály, dimenze prvků a výsledný statický posudek dřevěné lávky. Na základě posudku je dále zpracována technická dokumentace, která obsahuje výkresovou část, schémata důležitých detailů a technickou zprávu. Při navrhování detailů bylo dbáno především na konstrukční ochranu dřeva, tak aby byla zajištěna maximální životnost a současně byly minimalizovány nároky na údržbu během užívání dřevěné lávky.The thesis is named: Design wooden footbridge deals with architectonic and constructs study of wooden footbridge for walker and cyclist. The work solves proposal of construction for concretely area. The location of footbridge was consulted with draftsman of company CB s.r.o. At the beginning of work is described future visual appearance of footbridge with emphasis on complex buildings around this area. This architecture project is supplied by statistic model. The model was proposed in software: Dlubal RFEM 5 and Dlubal RF-Timber Pro 8 of company Dlubal Software. When I made a proposal, it was calculated with constant, utility and climate load structure. Main result from used software was designated materials, dimension of elements and resultant statistic report of footbridge. The report is base on technical documentation which contains drawing documentation, schematics of important details and technical report. I concentrated on preservative construction of wood for reason maximization of service life and simultaneously minimization of pretension on servicing during used footbridge.
Keywords:
dřevo; lávky; podpora; příhradový nosník; zatížení