Original title:
Consumer behaviour on the market with meat in Libya
Authors:
Elghawi, Elshames Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Abstract ELGHAWI, E. Consumer behavior on the market with meat in Libya. Bachelor thesis. Mendel University in Brno, 2015. This bachelor thesis aims to characterize the consumer behavior of Libyan consumers when shopping for meat products. In order to achieve that available secondary data was analyzed. As a source of primary data a questionnaire survey with 29 individuals. Data was collected in period November 2014 through April 2015 with both print and online version of questionnaires. For all parameters frequencies were calculated and for selected ones also means, modes and medians. Also author's personal experiences were used as a source to help complement the extremely limited secondary data. Meat consumption in Libya is very high, with the highest level of consumption of chicken, lamb and camel meat.Abstrakt ELGHAWI, E. Chování spotřebitelů na trhu s masem v Libyi. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně, 2015. Cílem této bakalářské práce bylo charakterizovat chování libyjských spotřebitelů při nákupu masa a masných produktů. K dosažení tohoto cíle byla prostudována dostupná sekundární data a proveden sběr dat primárních prostřednictvím dotazníkového šetření v období listopad 2014 až duben 2015 v Libyi. Pro všechny proměnné byly vypočteny četnosti, pro vybrané i průměry a hodnoty modů a mediánů. Spotřeba masa je v Libyi vysoká, nejvíce konzumované maso je kuřecí, skopové a velbloudí.
Keywords:
aktory změny spotřeby; nákupní chování; rozhodovací proces; spotřeba masa; spotřebitelské chování