Original title:
Vliv sociální reklamy na českou společnost
Authors:
Hrazdírová, Nela Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vlivem sociální reklamy na českou společnost. V teoretické části jsou objasněny pojmy související se sociální reklamou a psychologií reklamy. V rámci praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké faktory by respondenty účinně motivovaly ke zdravému způsobu života, jaké jsou jeho překážky a jak by měla vypadat sociální reklama, který by jej propagovala. Průzkum byl proveden na vzorku 514 respondentů. Získaná data byla vyhodnocena prostřednictvím statistického softwaru Statistica 12 a tabulkového procesoru Microsoft Excel. Na základě vyhodnocených dat byla vyvozena doporučení pro subjekty zabývající se touto problematikou.This thesis examines the influence of social advertising on Czech society. The theoretical section clarifies the concepts related to social advertising and psychology of advertising. In the practical section a survey, whose main objective was to determine which factors would effectively motivate respondents to a healthy way of life, what are the obstacles and how should the social advertising promoting it look like, was carried out. The survey was conducted on a sample of 514 respondents. The acquired data were evaluated by a statistical software Statistica 12 and a Microsoft Excel spreadsheet. Based on the data evaluation recommendations for organisations dealing with this issue have been drawn.
Keywords:
výzkum; zdravotní prevence; zdravý způsob života; |sociální| |reklama|