Název:
Využití digitálních technologií pedagogy na odborné střední škole
Autoři:
Aulichová, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská řeší problematiku využívání digitálních technologií učiteli na střední odborné škole. Hlavním cílem práce bylo zjistit jakým způsobem využívají učitelé digitální technologie na střední odborné škole. Práce je složena ze dvou částí. Teoretická část byla vytvořena na základě odborné literatury a odborných publikací, jak od významných tuzemských autorů, tak i zahraničních. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu digitální technologie a digitální gramotnost. Také jsem se zde zmínila o problematice implementace digitálních technologií do škol. Jádro teoretické části je tvořeno významnými digitálními technologiemi, které se řadí v dnešní době mezi nejpoužívanější. Praktická část je zaměřena na využití digitálních technologií učiteli na střední odborné škole. Výsledky z kvalitativního průzkumu doplňují teoretickou část. Nástrojem kvalitativního pří-stupu mi byl poli-strukturovaný rozhovor. Ten byl uskutečněn se šesti respondenty, tedy učiteli odborných předmětů. Výsledky jsem analyzovala pomocí metody otevřeného kódování. Výsledky jsem následně přenesla do diskuse, kde jsem je doplnila o výsledky z odborných výzkumů.This bachelor thesis is focusing on the topic of digital technology usage by teacher on secondary vocational schools. Main aim was finding out the ways of how teachers are using such technologies. Thesis contains two parts. Theoretical part is based on scientific literature and publications from national and international authors and outlines the topics of digital technologies and digital literacy. It also elaborates on the topic of implementation of digital technologies in schools, and the most frequently used digital technologies. Practical part of the thesis is focused on the use of digital technologies by teachers on the chosen secondary school. Re-sults from qualitative surveys supplement the theoretical information. Polystructured interview with six respondents (teachers of specialized lectures) was used as a tool for qualitative research. Collected data were analysed by the method of open coding. Results were subsequentially described and commented in discus-sion section, where comparison with other scientific research was done.
Klíčová slova:
digital literacy; digital technologies; digital technology implementation in education; digitální gramotnost; digitální technologie; education; implementace digitálních technologií do školství; lectures; secondary vocational school; střední odborná škola; teacher; učitel; vzdělávání; výuka